Wednesday 29 June 2011

Day 6 - tiga perangai burok anda


Ahhh ?perangai buruk..opkos la ada, hehe. Nobody is perfect rite ?


Perangai buruk pertama ialah aku suka makan tak habis. Mesti orang yang selalu makan dengan aku perasan benda2 nih. Perut aku nih kecik, tapi nak makan macam orang perut besau, ini lah dinamakan tamak semasa membeli makanan..adehh, aku mengaku :( Tapi kalau dah lapar, pinggan pown aku boleh gigit dan kunyah tau, hm..tipu jerr..hehe.

Perangai buruk yang kedua ialah ego yang tinggi. Dengan kata lain, aku sangat susah mahu ucapkan kata maaf kepada orang. Kecuali kalau aku memang salah la, tapi kalau dah orang lain salah tapi aku pulak nak kena minta maaf memang tak la, walaupun itu lebih baik untuk menghentikan pergaduhan. Sekarang aku dah ubah perangai nie, sebab aku belajar dari seseorang dengan kata 'maaf' pown dah cukup untuk buat kita tersenyum.

Perangai buruk yang ketiga ialah cakap je nak window shopping tapi duit habis jugak ! haha..camner tue ?haaa, tue maksudnye takde kata 'window shopping' dalam hidup aku nie, kalau dah pergi satu tempat tue, memang akan beli jugak, percayalah :D korang pown sama jugak kan, kan kan ??? cehh, xnak mengaku yerr...

No comments:

Post a Comment