Friday 1 July 2011

Day 7 - tiga perangai baek anda


Untuk hari nie, aku akan post sesimple yang mungkin. Kenapa ??? sebab mata aku dah ngantuk, jam pown dah menunjukkan 12:42am ye tuan2/puan2 sekalian. Kang kalau tak post kira dah tak ikut cabaran 30 hari, sebab hari2 kena post daaaa~ ok, jummm.

1) Peramah. Ini memang tak tipu, aku senang nak berborak2 dengan orang even yang tak kenal pown. Biasa nya aku lah yang mula dulu, sebab aku tak boleh la kalau orang sebelah aku diam seribu bahasa, boringggg..tapi tengok jugak la, kalau tengok dia pown jenis ok, senyum dan nampak mudah mesra, dengan lantas aku akan say "hye awak". Tapi perempuan je tau, kalau lelaki sebelah aku kaku sikit. Haha. I mean dia la kena say "hye" dulu.

2) Nasihat. Aku selalu act sebagai kakak kepada kawan2 yang lain. Maybe sebab aku nampak strict lagi kot. Kalau ada benda tak betul, aku akan nasihat direct lah, kalau tak paham bahasa jugak, memang nak kena sound lah. Eh, boleh pulak macam tue ? :P

3) Tak kedekut. Haa, aku memang tak kisah kalau bab2 duit nie. Kalau aku ada duit lebih, aku boleh belanja kawan2 aku yang lain. Kenapa ?saja2, tak boleh ? banyak soal daaaa...tak kisah la hang out dengan kawan2 ke ape ke, kalau takat nak pay something below RM10, aku tak berkira sangat lah. Asalkan orang tue baik dengan aku, aku akan sepuluh kali baik dengan kau, ada paham ?

Ok tue je, good nyte ! hee...

No comments:

Post a Comment