Friday 26 November 2010

Melawat kebun atuk.


Wah wah,dengar tajuk macam aku nie mandur kebun plax ek ?heheh. Semua kebun adalah milik atuk saya yang telah dibahagikan kepada anak anak beliau. Anak anak tue refer kepada mak saya dan adik beradiknya. Saya amatlah salute kepada atuk saya kerana sikap beliau yang pandai menyimpan wang, jimat cermat dan tidak suka membazir. Dulu hidup adik beradik mak saya hidup tak sesenang orang lain, kerja sebagai cikgu tapi atuk tak manjakan anak2 nya dengan wang. Sekarang alhamdullilah, berkat jimat zaman muda mudi dulu, beliau telah menghadiahkan tanah atau kebun kepada 10 orang anak anak beliau dengan adil, setiap seorang empat ekar . Nie la orang kata, susah susah dulu senang senang di kemudian hari, memang betul pepatah itu.

Setiap kali emak saya balik ke kampung, kami akan melawat kebun kebun tue, macam mak saya punya tanah hasilnya dari kelapa sawit. Hari tue cuti aidiladha balik selama lima hari sempatlah kami ringankan kaki turun kebun, bukan buat ape pown, just ambil gambar dan tengok bajak. Jakunnnn,hahah . Cousin ynag kecik2 tue excited tengok bajak secara live ;p

Tak semua family balik cuti raya hari tue, dalam 3 families je balik. Yang lain baru je balik kampung hari tue, kalau tak mau haru biru kebun tue kalau semua datang, hahah. Nie la kitorang buat kat kebun hari tue :D



Hee ,peace no war ;p
Kanak2 comel a.k.a my cousins

Let me introduce, he is my grandpa :)
 only grandpa after  arwah atuk belah ayah dah pergi, al fatihah.

Bajak kebun pak uteh yang semak tue.

Budak2 ramai pergi dari orang tua, banyak karenah betul,hahah.
But they are still cute no matter what :D
Berjalan dari kebun ke kebun,wooo,penat kot !
tue baju kuning my mum, :))



Itu sahaja entry saya kali ini,bye,have a nice day ! (^________^)


No comments:

Post a Comment