Saturday 22 May 2010

Practical time,should be happy or what?

Yeyyy !Seminggu sudah berlalu.Aku start practical 17 may hari tue dan ada 4 minggu je lagi utk habis kan practical aku nie.Nak cerita la jugak pengalaman aku practical walaupun baru je seminggu kan.hehe.First day aku masuk tue,memang x dinafikan la aku agak nervous but at the same time excited nak mula kerja.Nervous sebab aku takde pengalaman untuk bekerja,takut jugak kalo aku tak dapat nak deal dengan employer,colleague or customer dengan baik.Mula2 masuk tue,macam biasa la,aku di introduce kepada staff2 dan pegawai2 kat unit tue.Excited pulak sebab nak kenal dengan kawan baru dan dapat pengalaman baru,insyaAllah.

Aku ditempatkan di salah satu tempat di kaunter depan.Agak blur jugak la aku masa beberapa jam pertama sebab takde tugas yang dorang nak bagi.Tapi after few hours,ya Rabbi,bertimbun kerja yang perlu disettle kan.Sebab ada audit petang tue,so nak tak nak kena buat la jugak.I,as a new employee dengan penuh rasa semangat nya buat la kerja2 tersebut dengan bantuan Mr Perumal,thanks !Beliau sangat la baik.

Staff2 kat situ pown sangat la baik,tak stress kerja.Just aku masih tak berapa nak biasa nak bertegur dengan several staff kat situ.Maybe aku dah biasa berkawan rapat dengan kawan sebaya,so bila nak bertegur dengan mereka yang berumur 25+ rasa agak pelik sedikit la ye..:) but i will try la untuk bertegur even x rapat sekalipun.huhu.Nanti dorang cakap sombong pulak en,ishh,x nak la camtue.

So far,best la practical kat situ,takde la buhsan sgt sebab everyday memang ada je kerja yg perlu di settle kan.As a conclusion,bole dikatakan aku happy la kerja kat situ.hehe.Itu sahaje,papai !

3 comments:

  1. ececehh..aku pun xbiasa ngan orng2 umur 25+..huhuhu..tp wat2 biasa...tgur2 juga la.=p.gudluck prktkl..yey

    ReplyDelete
  2. hehehe... makcik2.. pakcik2...

    ReplyDelete
  3. mija,tue la..so far da okay la.heheh.

    azi,hahaha...salam boss,morning incik...=p

    ReplyDelete