Saturday 19 April 2014

Bahaya.

Assalamulaikum semua,

Tetiba terfikir pesbuk nie bahaya kalau terlebih guna. Kita guna untuk komunikasi dan dapatkan info tapi kadang2 info yang disampaikan belum tentu tepat 100%.Boleh jadi 50% je yang betul. Aku bukan jenis yang aktif pesbuk nie,entah la.Aku rasa takde benda penting aku nak sampaikan. 

Bagi aku la kan, segala benda yang kita post tue mencerminkan imej diri sendiri sebenarnya. Taktau la kalau orang lain. Apa yang aku perasan bila ade satu isu timbul tengok la macam mana orang kita speculate,woww..hebat kan? Nie belum lagi orang screenshot pastu sebarkan. Nampak tak,semua bole tersebar dalam 2 saat !

Tapi tak la teruk mana pesbuk nie. Aku rasa pesbuk nie bole connect aku dengan member2 lain. Contoh kawan nak kahwin,dapat info dari pesbuk jugak ken? Tapi bila kau share baru gaduh dengan mak mertua pastu update dekat pesbuk apa kes?haha...Gosh. Topic nie muncul lepas borak2 dengan Mr White. Kitorang nak kurangkan pesbuk nie,gambar2 aku tue bila2 je orang boleh salah guna masuk dalam awekmelayu.com ...hish,simpang2 la.

Ok,sharing is caring ! Thank you and bye.

No comments:

Post a Comment