Saturday 31 December 2011

Flashback memories in 2011


Ye, tak sampai 24 jam lagi kita akan menyambut tahun baru. Bermakna aku akan sambut tahun kelahiran aku, 1st january ! alhamdulilah dengan kurniaan umur yang panjang, kesihatan yang sihat dan rezeki yang melimpah ruah :)

Tapi sekarang bukan nak cerita pasal birthday semua tue, nak cerita apa yang berlaku sepanjang 2011 nie. Biasalah, ada yang best dan sebaliknya kan..

Tahun 2011 genap emak aku umur 50 tahun. Bila dah mencecah angka 5 tue, baru aku sedar kejapnya masa berlalu, terlalu pantas. Mungkin disebabkan aku belajar jauh dari rumah, jarang balik, jadi tak berapa perasan sebenarnya aku tak banyak spend time dengan ibu bapa sendiri. Sekarang bila dah dekat sikit dan setiap minggu balik, rasa macam hari2 nak call mak, walaupun nak tanya benda yang remeh je. Rindu je rasa...hehe..anak mak betul..

Tahun nie jugak aku telah berkonvo dengan jayanya. Best ohhhh !hehe. Tamat sudah zaman diploma, rindu sangat nak pergi bumi kenyalang lagi. Masa konvo tue, rasa macam dah tunaikan satu tanggungjawab besar sebagai anak dan kakak. Masa tue, dapat spend time dengan member2 lama walaupun hanya sekejap je kan, tapi takpelah. One day i will fly there again, insyaAllah :)

2011 juga tahun aku mulakan bisnes, alaa kecik je pown.hehe. Virgin coconut oil (VCO) yang sentiasa mendapat permintaan ramai. Memang best bisnes macam nie, boleh tambah ramai kawan, dan boleh bercakap sampai penat gilaaa...haha. Lagi best bila kita dah explain semua, dorang pown beli, satu kepuasan di situ ye. Yang penting, boleh tambah income memandangkan aku takde scholarship dari mana2 pihak. Best dapat guna duit dari hasil sendiri nie..

Ada juga yang tak best untuk 2011 nie bila kereta emak aku hilang dicuri. Dah curi lepas tue pergi bakar pulak. Ishh pencuri tuhh, kalau dapat masak kau kami kerjakan. Kereta telah dijumpai dalam keadaan hangus terbakar di Perak. Hmm, sabar je lah kan..dugaan untuk kami sekeluarga.

Banyak lagi sebenarnya, tapi biarlah aku stop sampai sini je. Bye bye u ollsss, happy new year ! :)




No comments:

Post a Comment