Tuesday 13 December 2011

Kelab penyayang melawat warga tua..

Pada sabtu lepas, 10/12/2011 kami ahli kelab penyayang UiTM Shah Alam pergi trip ke rumah Sri Kenangan, Ulu Kinta, Perak. Actually dah banyak kali aku nak pergi program under kelab nie, tapi asyik ada hal je. Mula2 PPKP pastu ada SAF (sukan antara fakulti) pulak,aihh.. so kali nie ada chance haruslah kami join ! hehe :) Melawat rumah orang tua adalah salah satu wish list aku, sebab memang teringin sangat nak tahu kehidupan mereka, selalu baca kat newspaper je kan..

Masa on the way pergi tue, aku rasa macam lama sangat nak sampai...Pelik, mungkin sebab aku tak selalu ke arah Perak kot, selalu balik Muar Johor je okay :D Nie antara gambar2 kami sepanjang aktiviti di sana. Ouh, thank you to Mr. Street Runner for these pictures. Dia pinjam memory card aku, haruslah gambar aku banyak,hee..


Leng leng dan penghuni di sini

Me dan macik Shima :)
Aktiviti berkumpulan, menyanyi,menari,etc..
Macik Midah yg sgt aktif dan sporting :)

All of us..

Banyak aku belajar kat sini, mungkin kita tak nampak kesedihan mereka tapi siapa yang tahu di hati mereka. Lagi sedih tengok mereka yang sakit, terlantar di katil. Bila nampak depan mata kita sendiri, baru sedar ada orang yang lebih menderita dari kita. Teringat dulu masa arwah atuk sakit, aku tak dapat jaga dengan baik. Balik pown sekali sekala, masa arwah meninggal dunia aku masih kat sarawak, tak dapat balik. Doa dari jauh untuk penghuni di sini supaya mereka happy2 selalu dan dikurniakan kesihatan yang baik, amin..

sekian, thanx for reading !


No comments:

Post a Comment